neljapäev, 10. aprill 2008

Mitte SI-st, vaid sellega seotuna muust

Kukupai on teinud postituse kurtide implantaatidest. Tahtsin lisada kommentaari, kuid seekord minu arvuti keeldus näitamast neid tähti, mida tuleb sisestada kuhugi lahtrisse jne. Pean oma tekkinud mõtet oluliseks, seepärast ütlen selle välja oma blogis. Kukupail on diskussioon teise teadja inimesega. Minu jaoks oli selle arvamustevahetuse lähtepunkt hämmastav. Nimelt seati kurtide intellekt kahtluse alla.
Aastaid tagasi oli minugi loengutes ja seminarides üks kurt noormees koos tõlgiga ja mingit erisust võrreldes kuulajatega ma küll ei täheldanud. Küll pidin aga ise oma taidlemist auditooriumi ees pisut muutma. Esiteks võtsin paarisloengul iga 15 minuti tagant tempot maha paariminutiliseks lobaks, sest tõlk on ka inimene. Teiseks, kirjutasin igaks juhuks kõik uued või eelmises loengus esmakordselt kasutatud erialased teminid tahvlile. Oskamata viipekeelt, polnud ma päris kindel, kas tõlk ikkagi jõuab viibata seda terminit. Seepärast erialasõna teistkordsel kasutamisel "tantsisin" tahvli juurde ja muuseas osutasin näpuga (ebaviisakas!) sellele sõnale. Kolmandaks. Seminarides pidin alguses olema pidevalt provotseeriv, et see noormees hakkaks aktiivselt (s.o. ka teisi katkestades) osalema diskussioonides. Neljandaks jne....
Mida ma öelda tahan? Õppejõuna oleks mul olnud palju lihtsam, kui oleks saanud kusagilt lugeda paar lehte metoodilisisi soovitusi, mida peaksin arvestama-tegema, kui auditooriumis on kurt inimene. Ju siis pole selle paari lehe kirjutamiseks piisavalt projektirahasid...



2 kommentaari:

kukupai ütles ...

Waw! Väga õige lähenemine õppejõu seisukohast! Tõepoolest, ega neid õppejõude palju pole, kes viitsiksid tõlgiga arvestada. Ma üldiselt elan üle, aga vahel on tulnud enda kaitseks kobisema hakata. Enamus seejärel püüab arvesse võtta tõlgi olemasolu, aga ühte õppejõudu pean veel koolitama.
Et teha kohe vastav memo õppejõududele - päris asjalik idee, aga tõepoolest on tõlgid üle koormatud, selle tegemine nõuab veidi aega ja ressursse ka. Peaks tõlkekeskuses arutusele võtma asja, seda enam, et järjest rohkem kurte noori pääseb kõrgkoolidesse.

Hundi ulg ütles ...

See oleks nüüd küll suur asi, kui suudaksid seda näiliselt pisiasja, kuid tegelikult olulist, viia edasi asjaomastesse ringkondadesse.

Olen ise igasugusest aktiivsest tegevusest loobunud. Kuid olen kindel, et on olemas palju õppejõude, kes tahaksid teha oma tööd hästi ja tulemuslikult. Anda kvaliteetharidust kõigile.