teisipäev, 8. jaanuar 2008

Roosa paelaga kirjad 3

Tallinnas, 26-mal Juunil 1902 aastal







Austatud Neiu!





Teie kirja olen kätte saanud, ning tänan väga. Aga miks nii hilja - terved kaks nädalaid on sest saadik mööda läinud, kus Teilt viimase kirja sain. Ma palusin, et Teie peaksite mulle oma elust midagi kirjutama, aga midagi selle sarnast pole näinud - kõva südamega olete Teie. Esiteks lasete mind endi kirja peale nii kaua oodata, -ja siis korraga, kui teda olen kätte saanud, ning kange huvitusega hakkan lahti tegema, ei leia ma sealt seest muud midagi, kui väikese kaardi paari reakesega ...!


Aga sellegi pärast pean Teid tänama nende paarigi rea eest, kus rohkem mõtet on ära peidetud, kui mõnel mitme veerulisel kirjal.


Kuidas saatsite Teie Jaani päeva mööda? Kirjutage ometigi natukenegi. Meie Tallinnalased käisime Kloostri mõisas kus laulu pidu sai peetud. Kuulasime seda, rändasime mööda metsasi, ning imestaendid luuleliste maa kohtade üle. Kitsas jõgi voolab sügavas orus, suuri keerusi tehes kõrgete, kuni kahe-kolme süllaliste kallaste vahel, mis tihedalt okas ja leht puu metsaga kaetud on. Kõige ilusamate kohtade peale on pingid puhkamiseks pandud. Palju on niisuguseid luulelisi piltisi, palju võiks nendest kirjutada, aga aitab sellest.


Oma paevapildi apparadi olen ma Alfredile andnud (laenanud), kes nüüd kangeste selle kallal ammetis on. Kui Teie ükskord Tallinna tulete, siis saame võidu Teie kallal endi osavust proovida.


Aeg on lõpetama hakata, elage õnnelikult.



Teie tuntud August Tiervelt



Jään vastust ootama!




Kommentaare ei ole: