neljapäev, 24. detsember 2009

Kuuseehtimise trendid


Pole mul olnud kuuske juba mitu aastat. Lihtsalt mõni oks kusagil vaasis või sedasi. Kombe täiteks. Aastaid pole oodanud oodatuid aga seekord teatasid pooled neist, et tulevad läbi. Seepärast leidsin, et kuusk tuleb seekord küll tuppa tuua. Piirdusin ühe tagasihoidlikuma puuga - teised olid põlluveeres liiga ilusad, et oleks raatsinud sae sisse lüüa. Sättisin kuuse tuppa ja tõin sahvrist ehtimiseasjad. Tean küll, et isegi kuuseehtimisel on olemas igaaastased trendid. Ma nendest eriti suurt lugu ei pea. Mida juhuslikumad on ehted puu peal, seda ilusam minu arvates.

Olin just sorteerimas neid ehteid kui koer andis märku, et keegi tuleb. Oligi koputus ja ukse taga üks Külalaps. Tuli varbaid soojendama ja pärima, et ega miskit abi vaja, puude tassimist tuppa või muud. Ja muidugi, häid jõule tuli soovima. Ütlesin talle, et abi vaja kuuseehtimisel. Tundus, et see töö oli talle meelepärane. Pealegi veel siis kui kedagi pole kõrval õiendamas ja tänitamas, kuidas ja kuhu miski käib. Jätkus neid ehteid kuusele ja muudesse tubadesse. Siis küsib Külalaps mult, kas mul juhuslikult pole mingeid tühje karpe ja paberit. Leidus sedagi. Järgmise tunni jooksul ilmusid mu kuuse alla imeilusad kingitusepakid, mis sellest, et tühjad. Kuusk ja kuusealune sai ehitud.

Jõime teed ja sõime meesaia ja Külalaps asutas ennast minekule. Need suvebotased polnud küll pliidi kohal veel tahenenud aga need mõned kilomeetrid polevat midagi. Soovisime siis vastastikku veelkord ilusaid pühi. Ta võttis neid soove kaasa ka oma vendadele ja õdedele. Lahkumisel turgatas mulle pähe küsida, kas tal kodus juba kuusk ehitud. Me vist see aasta kuuske ei panegi, vastas Külalaps kuidagi ebalevalt ja läinud ta oligi.

Kuna mu nädalalõpu lähedasele ei meeldi, et siin võõrad käivad ning taoline tublidus kuuseehtimisel pole mulle omane, panin need kuusealused "kingitused" ära. Ja mõtlen praeguse hetkeni, kas kingitustebutafooria oli Külalapse teadlikus mingist kuuseehtimise trendist või oli see midagi muud.

Ilusaid pühi kõigile!

12 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ilusat talvealguse aega sulle :) Rahulikku ja lumist mõnusat äraolemist :)

helle ütles ...

Sul jälle "sotsiaalselt nii tundlikult" lähenetud.
Mul pole ka sel aastal kuuske, esimest korda elus. Lihtsalt kujunes nii. Vaatan väljas neid ilusaid puid, mis on lookas lume all. Sellist pilti mäletan viimati lapsepõlvest.
Jõulud on ikkagi eelkõige tunne - sööma peab ikka, kinkida saab ka oma parimaid mõtteid ja soove, seda minagi Sulle.

tegelinski ütles ...

Kauneid jõule Sulle ja kõigile neile, kes siin käimas-lugemas!

Minul pole kuuske, aga ma veel mõtlen sellele.
Ootan seda õiget tunnet.... et kas võtta või jätta.

Ti:a ütles ...

Kaunist jõuluaega Sulle!

Mul on sellel aastal päkapikk-kuusk, potis kasvav kuuselaps :) ûhtegi ehet ei mahu ta pähe, kolm õuna mahtusid suure vaevaga kuuse alla :)
aga ikkagi kuusk!

iibis ütles ...

Nii ilus lugu. Mis ilmselt saadab veel hea tüki aega ka peale omade kuustoojate-ehtijate elevil päralejõudmist.

Ilusaid pühi!

Bianka ütles ...

Kauneid jõule!

Helve ütles ...

Kauneid jõulupühi!

Linda Järve ütles ...

Neisse tühjadesse kingitusepakkidesse tuleb mõtelda oma soovid uueks aastaks, nii saavad need täis :)

Soovide täitumist - ja mitte ainult jõuluajal!

Emmeliina ütles ...

ütlen nagu Alma kingsepp Johannesele: no küll sina Johannes ikka jaksad!

aga lugu on tõeline meie aja jõululugu.

Emmeliina ütles ...

Lumevalget jõuluhommikut soovide seltsis!

Kaamos ütles ...

Sa kinkisid tollele külalapsele ühe mälestuse. Võibolla on see ainus asi, mis aastate pärast neist jõuludest meeles on: kuuse ehtimine naabrimehe juures ning meesai pärastpoole. Muidu on ju kõik need pühad nii ühte nägu, pidev ringikäiv ratas, ent selles aastan on poisil üks teist värvi kodar meenutada.
Ilusat valguse sündi!

Anonüümne ütles ...

...panin need kuusealused "kingitused" ära.
................
Sarnasusele viidates: kui käisin väikse lapsega oma isa haual,toppis ta keset platsi umbrohud püsti ja jälgis neid nii kiivalt,et polnud võimalust ära tõmmata. Poolel tagasiteel mängisin siis kinda kaotust,lidusin tagasi ja tegin oma töö ära.Sest mis t e i s e d mõtlevad,eks ole? Ka mina olen kogu elu elanud "teistele"...