esmaspäev, 21. detsember 2009

Aga äkki teda polegi?

Jõuluvana, ma mõtlen. See punase kuue ja valge habemega mees, keda mäletan lapsepõlvest. See, kes on ilusatel piltidel, postkaartidel, vaateakendel, televiisoris, kaubanduskeskustes ja mõnikord ka tänaval ja harvem meie kodus külalisena. Tundub, et ta on alati olnud. Mitte igavesti noor vaid hoopis igavesti vana.

Olen nüüd sirvinud hulgaliselt eestiaegseid jõulukaarte, kuid Jõuluvanast on ikka väga vähe pilte. Jõulukaartidel on hirved ja kitsed, lumised saaniteed ja armsad talutared, on kutsusi ja lapsi, korstnapühkijaid ning romantilisi paare pokaalidega. Isegi päkapikud, inglid ja jõulurongid on. Kuid Jõuluvana moodi meest olen näinud vaid mõnel postkaardil. Kuid kas need on ikka päris Jõuluvanad? Allpool valik sõjaeelseid eesti jõuluvanasid interneti vanakraami hulgast, umbes viis eurot tükk:


5 kommentaari:

tiia ütles ...

Mäletan vanu postkaarte vanaema kirjalaekast ja seal olid ikka jõulusokud või näärisokud peal. Lapsena küsisin, et miks sokud olid. Vanaema ütles, et sel ju ka habe, mis vahe see on kumb uksest sisse tuleb... :D Aga ma kartsin et tulebki sokk ja ma kartsin jõuluvana ka! :)

tegelinski ütles ...

Tõeliselt vahvad!
Pean ikka ka oma vanavaralaekasse kolama minema... kui lõpuks selleks aega on...

Anonüümne ütles ...

Tere,

kuna Sinu blogi oli ainuke, mille ma googlist leidsin, mis puudutab vanaaegsied jõulukaarte, siis ehk Sina saad mind aidata. Mul oleks vaja vanaaegseid jõulukaarte leida suuremas koguses. Endale ma neid ei soovi, lihtsalt tahaksin sisse skännida. Mul on vaja neid ühe raamatu jaoks. Kui Sa oskad mind aidata, kust ma neid kaarte leida võiks (ehk keegi oleks nõus oma kogu laenama, et sisse skännida, anna mulle palun meilile teada: margit_meius@hotmail.com.

Suur tänu ette!

tervitades,

Margit

Hundi ulg ütles ...

Ma soovitan Sulle, Margit, alustada näiteks selliselt lingilt:

http://delcampe.net/

Sealt leiad otsingusõnaga päris hulga omaaegseid jõulukaarte. Otsingusõnaga "estonia christmas" on hetkel seal pakkuda üle 100 jõulukaardi. Klõpsides müüjate nimedele saad äkki ka otsekontaktile Eesti kaupmeestega kaartide vahetu skännimise võimaluse küsimiseks.

Eesti postkaartide müüjaid on veel. Nemad tegutsevad küll teises müügikeskkonnas. Näiteks:

http://www.playle.com/index.php.

Sealt otsi müüjat nimega IVANHOE alias Andy's postcards.

Loodan, et selle infoga saad edasi liikuda. Kui midagi looma hakkab ehk jätaksid siia koomentaariumisse teate. Muidugi see pole kophustuslik. Edu Sulle!

Anonüümne ütles ...

suur tänu! Asun kohe tegutsema!

Tervitades,

Margit