reede, 6. jaanuar 2012

e-riik, rahvaloendus

Loetlesin ennast ära. Päris valutult ei läinud see asi. Nii kui ID-kaardiga sisse logisin jõudsin ilusasti selle leibkonna tabeli juurde. Masin oli sedavõrd tark, et oli esimese rea minu eest ära täitnud. Andmed kõik ilusasti klapisid ja tahtsin jätkata. Siis aga edasi ei saanud. Veateade käskis, et valiksin  viimasesse veergu "püsielanik". Esmalt ei osanud midagi teha, sest seal oli ju kohe algselt minu nime taha kirjutatud, et olen püsielanik. Pusisin tükk aega ja mingil hetkel sain selle asjaga ühele poole. Jumal tänatud, et olen oma leibkonna ainuke liige, muidu tea, mis jama veel oleks olnud.

Siis tuli see küsimus, kus paluti ühte järgmisse tabelisse kirjutada need lähedased, kes alaliselt välismaal. Panin pooled oma lapsed kirja, aga masin polnud sellega millegipärast nõus. Käskis aga korrata, uuesti ja uuesti. Ausalt öeldes, vahepeal isegi vihastasin. Lõpuks ikkagi otsustasin, et nii ma seda asja ei jäta. Tahtsin teada, kas mina olen loll või hoopistükis masin. Pealegi on ju vahva olla osaline nii tähtsas asjas nagu seda on rahvaloendus interneti teel.

Rahvaloendajat ootamas

Kui kõik valmis sai ja ankeedi lõplikult kinnitasin, resümeeris masin tulemuseks seda, et loendamise hetkel vastan igati kõigile nõutud kriteeriumidele, et olla Eesti püsielanik oma eluruumi, vesikloseti ja religioonita. Samaaegselt figureerin ka iseenda lähedasena, kes kodumaa tolmu ammu jalgelt pühkinud (!). Kaugel elavatest lastest pole aga ankeedis ühtegi jälge - masin sai ikkagi oma tahtmise. Nojah... Aga vähemalt olen andnud oma panuse innovaatilise rahvaloenduse õnnestumiseks. Ikkagi e-riik.

6 kommentaari:

tegelinski ütles ...

Mina vist lasen ennast loendada silmast-silma ;)
Lõbus peab ju ka olema ...

helle ütles ...

Võtsin mitu päeva hoogu ja valmistusin hullemaks. Tänu blogijate märkustele ja näpinäidetele läks päris lobedalt. Ma ka oma leibkonnas üksi, see kergendas muidugi täitmist.

Hundi ulg ütles ...

Tegelinski, pea siis meeles, et pead lume alt ka kõik marjapõõsad ette näitama!

Ma usun, et apsakaid võimendatakse pisut rohkem. Sisuliselt aga üks vahva üldrahvalik ettevõtmine.

tegelinski ütles ...

Kusjuures, ma pole ennast veel asjaga kurssi viinud. Marjapõõsad... hmmm, ehk pole siis veel lumi maas?
Nali naljaks, aga mul kodus 2, kes arvutit ei tunne ega tunnista, ega ma neid ise vist loendada/kirja panna ei saagi.

Lendav ütles ...

Oma leibkonna liikmed saad küll ise kirja panna. Isikukoodi küsitakse, sünnikohta peaks ka teadma jne.

tegelinski ütles ...

Kui nii, siis ehk hakkangi loendajaks :)