esmaspäev, 9. november 2009

Grafomaan grafoloogiast

Kunagises kodus oli mul üks eestiaegne raamat käekirjaõpetusest. Näidispiltide ja selgitustega prooviti lahata inimese iseloomu omadusi ehk siis seda, mis inimese peas toimub. Ei olnud mul tollal püsivust seda raamatut studeerida. Muuseas mu tollane käekiri oli pisut hüplev, tähtede sidusus katkendlik ning üksikute tähtede kallutatus sõna sees ikka sinna ja tänna. Seega viidatud raamatutarkuse järgi ei saanudki rääkida mingist püsivusest. Nüüd, aastakümneid hiljem liigub pliiats paberil sujuvalt ja ühtlaselt. Samaaegselt olen õppinud olema ka kannatlik ja järjepidev. Võta nüüd kinni, milles asi ja seosed. Küllap vist olen lihtsalt saanud täiskasvanuks.


Hiljem olen lugenud, et grafoloogia pidavat olema ikkagi üks pseudoteadus. Midagi sarnast päevalehtedes ilmuvate päevahoroskoopidega. Teisalt jälle on kirjutisi, mis räägivad, et asjal on jumet ja seaduspärasusi. Üks on kindel. Aega on vähe ja ümbritsevas maailmas veel palju huvitavat ja enesele avastamata, seepärast jätan isiklikult grafoloogia süvaõppe vahele. Mulle sattus lihtsalt silma alla üks kimp poliitikute allkirju. Nii nagu paljudel inimestel on väljakujunenud suhe superstaaridesse nii oleme veendunud ka poliitikute isikuomadustes. Seda muidugi nii, et isiklikult ma neid inimestena küll ei tunne ega tea, kuid olen veendunud, et arvustatav on just nimelt selline nagu mina arvan.


Superstaarid on ju tegelikult suht tundmatud kujud. Eriti need, kes osalevad vastavas telemängus. Neist ei tea ma midagi. Päris staarid ja ka poliitikud on aga suhteliselt tuntud ja meedias eksponeeritud. Kohati liigagi. Pole viitsimist tuntud poliitikute allkirju siia rohkem ülesse laadida. Võtsin lihtsalt kolm juhuslikku peaministrit ja mõtisklen nüüd selle üle, kas allkirjanäidis peegeldab inimese olemust ja olemist. Nii nagu minule on mulje temast jäänud.



Aga milleks üldse kogu see jutt? Vaatasin blogipuu edetabelit ja leidsin ennast esimese kahekümne hulgas!? Olen lugenud neid, kes minu nimest ülalpool ja neid, kes allpool. Siis kirjutasin puhtale paberilehele oma allkirja. Nüüd analüüsin enda allkirjas igat tähte, et kas grafoloogia kaudu on võimalik määrata, et kirjutaja on grafomaan.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

ma ei väsi juba terve viimane kuu oma uue hobi /diagnoosi üle imestamast (ikka seesama grafomaania).
huvitav, kas piisaks küüslaugust ja alkoholist, peaks vaktsineerima või on see midagi, mis tuleb lihtsalt läbi põdeda?

Hundi ulg ütles ...

Ma arvan, Sesamy, et see kokkuelamine blogiga on sama, mis elava inimesega. Ühel hetkel märkad, et kõik jutud on juba räägitud...

Mis edasi? Jätkata oma blogi teenelise "portaalikommentaatorina", võtta oma blogis sõna kõigi ja kõige kohta... :))