pühapäev, 14. oktoober 2012

Kured läinud...

Kas ma olen sellel sügisel midagi maha maganud? Põlise linnainimesena jäi loodus mulle aastakümneteks võõraks. Ometi juba lapseeast mäletan, et ka linnatänaval ajasin pea kuklasse ja jälgisin juhuse sattudes sügisest lindude minekut. Ju siis jättis loetud Nils Holgersson unustamatu mulje. Sügisene linnuparv ja raudteeviadukti alt kuhugi kaugusesse suunuduvad rongid. Mõlemad olid väikese poisi jaoks midagi seletamatult kutsuvat, teadmatut, uut.
 
Kui minust pea kümme aastat tagasi sai maainimene, siis ronge ma enam ei näe. Kuid jäänud on haned, kured, luiged ja sügis. Millegipärast pole sellel aastal kuulnud parvede kutsuvat häält, näinud taevas rännuteele asuvaid kolmnurki. Midagi on muidugi olnud, kuid seekord pole see minu õue peal nii selgelt loetav: kured lähevad - kurjad ilmad, haned lähevad - hallad maas, luiged lähevad - lumi taga. Sellest olen siinveedetud aastate jooksul juba aru saanud, et ükski kevad pole teisega sarnane. Nüüd hakkan taipama sedagi, et ka iga sügis on isemoodi. Vanaks saanud linnainimese asi. Aga see poisilik igatsus on ikkagi jäänud. 


4 kommentaari:

tegelinski ütles ...

Tuttavad meenutused.
Rongid. Isegi ööseti kuulsin neid. Omamoodi turvalise tunde andsid.
Viaduktid. Paldiski maantee viadukt ja see teine,kustkaudu Telliskivi tänavasse sai. Sinna apteegi juurde. Võis ta Rohu tänava oma olla?
Ja nüüd need sügise hääled. Rändlinnud. Öösiti mõnikord kuulen. Päeval ehk lihtsalt ei märka?

Anonüümne ütles ...

oi,miski 10 päeva tagasi läks parvesid palju ja korraga. ilmselt läkski sel aastal siis suurem hulk korraga. nüüd näeb õues askeldades veel üksikuid parvekesi. kusjuures need minejad olid haned. kurgesid ei pannud ma ise ka tähele ja luikedeni peaks veidike aega minema.

Helve ütles ...

See sügis on olnud pikk ja vihmane. Aga linnud on läinud.
Meil oli sel aastal haruldane õnn näha isegi metstuvide kogunemist ja selle parve äralendu.

Aga rongid... jätavad samuti kättesaamatute kauguste igatsuse hinge. Nagu rändlinnudki.

Hundi ulg ütles ...

Ju siis jäid lindude sihiseade seekord minu talust mööda.

Rohu tänav on õige. Sealt pisut kaugemal, Heina tänava lõpus on veel üks. Lisaks veel jalakäijate estakaad Heina tänavalt üle kaubajaama manööverteede.