laupäev, 16. juuli 2011

Onu

Täna keskpäeval peaksin olema oma kodunt 126 kilomeetri kaugusel onu urni muldasängitamisel. Eks iga matus on omamoodi nukker sündmus. Aga minu isa noorem vend, poolvend, oli juba hästi vana mees. Tema lahkumine on igati loomulik ja seepärast ei saa ma öelda, et ma oleksin kuidagi väga nukker. Lihtsalt asjade loomulik käik. Võib olla eriliseks ja minu jaoks oluliseks on see matus seetõttu, et onu oli viimane elav side minu vanemate ja minu enda põlvkonna vahel. Järgmised lahkujad oleme juba kindlalt meie ise. Ja ärasaatjad, kui neid oleks, arutlevad samamoodi pragmaatiliselt põlvkondade vahetumisest Toonela teel. Surm on tegelikult üks asine asi.

Muidugi oleksin ma tahtnud sinna matustele minna. Sellesama, segaselt seletatud põlvkonna kadumise pärast. Teisalt oleksin näinud ära oma õed-vennad peredega. Ka need kohtumised on jäänud üha harvemaks, vast kord paari aasta jooksul. Ning mingist hetkest alates muutuvadki just matused selliste kokkusaamiste ajendiks ja põhjuseks. Paraku olen oma liikumistes praegu sõltuv ühest teisest inimesest ja tema autost. Ning minekust jutu tehes sain aru, et ega ta kergelt öeldes sellest eriti vaimustuses pole. Ta tuli puhkusele ja muud asjad. Ega ma siis hakanud eriti peale ka käima, et teisele tüli teha. Bussidega on aga nii, et sinna kaugele kalmistule ma enda juurest ei saa kohe kuidagi. Kuhugi sinna "lähedale", kümne kilomeetri "jalutuskäigu" kaugusele surnuaiast jõuaksin kahe ümberistumisega alles õhtuks. Nii see siis on, pisut ehk mõru ja kibe. Ning eks ma olen ise süüdi, et minu perekond pole kunagi olnud mu lähedastele perekond.

  Ma pole päris kindel konkreetse foto suhtes, kuid kusagil seal soomepoiste rivis peaks olema ka minu onu

4 kommentaari:

kaaren ütles ...

Mõeldes oma esivanematele vt vanematele sugulastele, ei saa kuidagi yle ega ymber II MSst.

Jaanus ütles ...

Kas Sa muidu tead mida Sinu vanaisa I ilmas6jas tegi? Mingil m22ral andis nende tegevus rohkem Eesti riigile kui j2rgmine generatsioon II maailmas6jas. Kui neid kahte asja v6ib nii v6rrelda.

kaaren ütles ...

võib & peab võrdlema.
Samas, kui I MS lõi euroopas uppi senise klassidega ilmakorralduse (& lõi Eesti riigi, esmakordselt ilma koloonia staatuseta), siis II MS hävitas sajandi alguse töö, rahvuslik rikkus & inimressurss pilluti laiali (vt kasvõi Tartu & Narva linna sisuliselt maatasa tegemine) ning igayks meist võib öelda, et tema esivanemad rööviti sõja ajal paljax või aeti oma kodust minema). Minulgi on põhjust arvutada nö sõjakahjusid, kadumaläinud inimelusid &ms.
Nii et II MS ymberkujundustööd vs II MS totaalne häving.
PS. Minu vanaisadest pole suurt midagi teada, peale selle et nad olemas olid (1 vanavanaisa oli valgekaartlastes nt). Vanavanaisadest rääkimata. Vanemad kartsid & kardavad siiani teatud inimestest & asjadest rääkida, sest äkki kuulatakse pealt & siis pannaxe vangi.

kaaren ütles ...

vabandust, ymberkujundus pidi kuuluma I MS juurde seoses selle sõja järgsete väga suurte muutustega maailmakaardil.